menu atas

Saturday, November 19, 2011

Konvokesyen

Terlebih dahulu aku mengucapkan tahniah buat anak sedara Adzzie Shazleen Azman diatas kejayaan beliau mengenggam segulung kertas yg tidak ternilai harganya pada 12 Nov 2011 yang lalu. Begitu juga dengan satu2nya anak lelaki ku Muhammad Nabil ada hari berikutnya iaitu 13 Nov 2011, tahniah abah ucapkan...


Disebabkan oleh kerana tahun lepas aku telah merakamkan detik2 bersejarah buat cik Adzzie Shazleen semasa menaiki pentas untuk menerima ijazah beliau, maka tahun ini terpaksa ler aku merakamkan detik2 bersejarah buat anak aku sendiri.

Walaupun mungkin ada sesetengah ibu bapa menganggap benda ini sebagai perkara biasa2 aje, namun bagi aku majlis ini amat berharga buat anakku. Setelah penat lelah mereka berlatih setiap hari untuk membuat persembahan khas buat ibu bapa mereka pada hari konvokesyen ini. Pernah aku tanya pada anakku Nabil, "apakah persembahan akan nabil buat masa hari konvokesyen nanti?" Apa jawab anakku "Abah tunggu jelah nanti masa tu"... Pergh!!! macam nak buat suprise plak dia.

Lagipun pada aku ini sahaja penghargaan yang aku dapat berikan buat cikgu2 di Tadika Iman khasnya di Bandar Baru Uda yang selama ini mendidik anak2 aku selama 2 tahun. Dari seorang anak kecil yang tidak tahu apa2 kepada seorang anak yang tahu solat, membaca, mengira dan sebagainya. Memang ketara perubahannya, terima kasih cikgu!!!

No comments:

Post a Comment